Pressmeddelande: Olle Berg klar för Pixbo Wallenstam

31 augusti 2017 20:00
SIlly Season herr

Olle Berg, 22, är senaste tillskottet i Pixbo Wallenstams SSL-trupp. Han debuterade under Czech Open i Prag tidigare i sommar.

Föreningens elitansvarige, Kalevi Pessi, är som vanligt nöjd när en ny spelare ansluter till föreningen.

– Olle Berg är en kraftfull spelare som inte viker undan i närkamper. SSL har blivit mycket mer fysiskt, framför allt i slutspelet, så Olles spetsegenskaper kommer att vara en stor tillgång. Det är också spännande att se en ung spelare kliva upp från en lägre serie och ta för sig i SSL, säger Kalevi Pessi.

Huvudtränare Jonas Eliasson är inne på samma linje Kalevi.

– Olle är en fysisk spelare som gärna går in tufft i närkamperna. Han har bara gjort en säsong i division ett i Carlshamn, med det i bagaget tycker jag att han gör det väldigt bra hos oss och han har kommit in väldigt bra i gruppen.

Och även när Olle själv får beskriva sig som spelare kommer fysiken upp.

– Ja, det är kul när det smäller på och det är kul att ge hundra procent.

Att det blev Pixbo Wallenstam var en kombination av slump och timing.

– Ja, min flickvän kom in på en utbildning här i Göteborg och i samma veva hörde klubben av sig, jag blev jätteglad för den här chansen.

Flyttlasset till Göteborg har gått och även Czech Open i Prag har hunnits med i sommar.

– Det var en väldigt lärorik turnering och ett bra tillfälle att lära känna gubbarna i laget samt vårt spelupplägg. Mina första intryck av klubben är att den är väldigt professionell och seriös, säger Olle Berg.

FAKTA

Nr: 95 Olle Berg. Född: 1995-12-14. Position: Back. Moderklubb: Väckelsångs IK. Kommer närmast från: Carlshamns IBK.

Foto: Pixbo.se, fri att använda