Pressmeddelande: Jesper Andréasson förlänger kontraktet med tre år

4 juli 2017 15:19
SSL Silly Herr

Jesper Andréasson, 22 år, som de senaste tre säsongerna har spelat i Pixbo Wallenstams herrlag i Svenska Superligan har skrivit på med föreningen för ytterligare tre år.

Föreningens elitansvarige Kalevi Pessi är nöjd.

– Det är jättekul att Jesper fortsätter i Pixbo Wallenstam. Jesper kom som ung talang till Pixbos akademilag och lyftes upp till SSL för tre år sedan. Han har blivit en av de tongivande spelarna i SSL-laget.

Även huvudtränare Jonas Eliasson är nöjd.

– Jesper brinner för innebandyn och Pixbo Wallenstam. Han har ett lurigt skott och gillar att använda det. Dessutom är han stark och snabb. Jag hoppas att han ska våga använda sin kropp för att göra det svårt för motståndarna i vår försvarszon. Det är verkligen kul att Jesper väljer att satsa med oss i Pixbo Wallenstam flera år framöver.

På frågan om det främsta skälet till att förlänga med klubben säger Jesper Andréasson.

– Jag trivs väldigt bra i föreningen och i underbara Göteborg. Den nysatsning som har startat och som innehåller bygget av en starkare innebandykultur samt en ny hall gör mig väldigt motiverad och det är något som jag vill vara delaktig i.

Hur går tankarna inför säsongen?

– För att lyckas bättre nästa säsong måste vi tuffa till oss i vårt spel och våga bryta mönster i matcher som kräver det. Jag har haft Jonas som tränare tidigare som junior och jag vet att han kommer bidra med vinnarmentalitet och mycket energi, säger Jesper Andréasson.

Om sitt eget spel säger Jesper:

– Mina främsta styrkor är det defensiva arbetet där jag kan utnyttja min snabbhet och spelförståelse. Det jag vill slipa lite på är att jag vill hitta tillbaka till den mer offensiva sidan som jag hade som junior, där jag var väldigt skottvillig och poängproducerande.

Jesper tvekar inte på målsättningen för laget.

– Målet varje år är att gå hela vägen och slåss om guldet. All tid och slit man lägger ner är för att bygga grunden till SM-guldet och det målet kommer aldrig att ändras.

Foto: Idrottsfoto (fri att använda)