Pressmeddelande: Ford och Pixbo Wallenstam inleder samarbete

21 september 2017 18:59
PARTNERS

Lagom till seriestarten av Svenska Superligan 2017/18 kan Pixbo Wallenstam presentera en ny samarbetspartner i bilmärket Ford.

Bakgrunden till samarbetet är att Ford vill synas mer lokalt och därigenom komma till kunden. På så vis kan man erbjuda ett enklare sätt för kunden att prova Fords produkter.

Ford Store Hedin Bil Eklanda är återförsäljaren som sedan skapar mervärde med attraktiva erbjudanden för Pixbo Wallenstams medlemmar och fans.

– Vi är självklart väldigt glada att Ford valde oss som partners när de vill nå innebandypubliken. Att synas tillsammans med ett av innebandyvärldens starkaste varumärken hoppas vi ska bli givande för dem och vi ser fram emot ett gott samarbete, säger Fredrik Edendahl, klubbdirektör i Pixbo Wallenstam Innebandy.

Även Ford är nöjda med upplägget och ser fram emot samarbetet.

– För oss på Ford i Göteborg står Pixbo Wallenstam för det som vi tycker är viktigt i en idrottsklubb samtidigt som de tar ett samhällsansvar. Vi gillar framför allt den breda och fina ungdomsverksamheten som klubben bedriver samtidigt som det finns en elitsatsning på både herr- och damsidan, säger Jonas Hamnstedt, platschef på Ford Store Hedin Bil Eklanda.

Samarbetet kommer att innebära Pixbo Wallenstams publik kommer att kunna testa Fords produkter på några av Pixbo Wallenstams hemmamatcher. Mer information om vilka matcher det handlar om kommer inom kort.

På bilden ovan: Fredrik Edendahl Pixbo Wallenstam (t.v) och Jonas Hamnstedt, Ford.

Foto: Pixbo.se, fri att använda