Isa flyttar hem

Publicerad: 1 min läsning

SSL DAM

Första silly season nyheten säsongen 2025/26 från Pixbos damer blir att Isabelle Gerig lämnar.

Det står nu klart att det bara blir en säsong i rävfamiljen för Isabelle Gerig. Den schweiziska stjärnan och nyblivna guldmedaljösen i Champions Cup flyttar hem efter säsongen. Detta har ingenting med innebandyn, Göteborg eller Pixbo att göra utan hon har fått ett väldigt bra jobberbjudande hemma som inte går att tacka nej till.

— Jag trivs jättebra i Pixbo och det är fantastiskt att få tillhöra ett så bra lag och att ha en sådan fantastisk träningsmiljö. Det har därför varit svårt för mig att ta det här beslutet, innebandymässigt är detta det bästa året någonsin i min karriär.

FAKTA
#23 Isabelle Gerig
Född: 1998-12-05
Position: Forward
Moderklubb: UHC Astros Rotkreuz (SUI)
Har också spelat i: Zug United (SUI), Endre IF och UCH Kloten-Dietlikon Jets (SUI)     Kom till Pixbo: Inför säsongen 2024/25


MERITER
Guld Champions Cup: 2025
Schweizisk mästare: 2021, 2019 & 2017
Schweizisk cupmästare: 2023, 2019, 2017 & 2016
Landskamper: 71 A
VM-silver: 2019
VM-brons: 2021 & 2017
VM-brons U19: 2016

Webmaster