12 Apr 2 matcher

Pressmeddelande: Elin Pettersson till Pixbo Wallenstam

16 maj 2019 10:00
SSL DAM

Pixbo Wallenstam damer presenterar vårens tredje nyförvärv, nu en målvakt från Jönköping. Välkommen Elin Pettersson! Elin började sin karriär i Västerås och byter nu SSL-klubb och stad från Jönköping till Göteborg och Pixbo Wallenstam. Hon kommer senast från Jönköpings IK.

– Valet föll på Pixbo Wallenstam för att jag kände att jag behövde ett miljöombyte innebandymässigt och just Pixbo Wallenstam känns som en väldigt bra miljö att utvecklas i, säger Elin Pettersson.

Elin Petterssons tankar om flytten till Pixbo Wallenstam:

– Pixbo Wallenstam känns som en väldigt proffsig och erfaren förening. Det är alltid ett svårt beslut att ta när det handlar om att byta förening och stad. Men när Pixbo Wallenstam hörde av sig kändes det ändå ganska självklart då jag alltid haft ett öga på dem som förening och för att jag alltid har velat spela där. Ett annat plus är att det finns en väldigt engagerad och driven målvaktstränare i ledarstaben som gör det extra motiverande för mig som målvakt, det är något jag inte har haft tidigare.

Målvakter brukar vara kända för att vara lite ”egna”, vad har du som är ”eget”?

– Jag har en energi som få, är väldigt pratglad och har alltid ett leende på läpparna. Jag brukar få höra att jag är överallt och ingenstans. Annars är det som många andra målvakter, att man har sina rutiner inför match som man alltid utför.

Målvaktstränaren Elin syftar ovan är Pontus Boman och han ser fram emot att få arbeta tillsammans med Elin.

– Det är jättekul att hon väljer att komma till Pixbo Wallenstam. Hon är en skolad målvakt med en brinnande passion för målvaktsrollen och jag ser en stor potential i henne. Elin kommer att bilda en formidabel duo tillsammans med Lara Heini.

Fredrik Larsson, en av sportcheferna för Pixbo Wallenstam SSL dam, är nöjd över att äntligen ha fått Elins underskrift.

– Det känns otroligt bra att Elin valt att skriva på för oss. Vi har följt hennes spel och utveckling under en längre tid och det var nu dags att få över henne till oss. Elin matchar precis den kravprofil vi har på våra spelare; seriös, prestationsinriktad och öppen för att utvecklas. Hon kommer att passa mycket bra in i vårt lagbygge till nästa säsong.

Bild: Pixbo.se (fri att använda)