Friskis & Svettis är idag en av Sveriges största gym- och friskvårdskedjor. Likt Pixbo Wallenstam är Friskis & Svettis medlemsstyrd förening och det är en av anledningarna att detta är en perfekt match. Friskis kommer bland annat från och med nästa säsong synas med företagslogo på Pixbo Wallenstams matchställ.
"Vi är mycket glada över att ha nått ett avtal. Att skriva avtal med Friskis betyder mycket för föreningen långsiktigt, från både elit till ungdom. Deras träningsanläggning ligger strategiskt väldigt bra och är i princip ”vägg i vägg” med nya Wallenstam Arena. Vi är också glada över det engagemang som Friskis hittills visat för att göra detta möjligt. Detta är ett bra avtal för båda parter där tanken är att Friskis & Svettis anläggning i Mölnlycke ska vara den naturliga mötesplatsen för både spelare, ideella ledare och medlemmar i föreningen", säger Anton Larsson, Marknadschef i Pixbo Wallenstam
Även Malin Boork, som jobbar med samarbeten & försäljning i Friskis är mycket nöjd över att knyta avtal med Pixbo Wallenstam.
"Känns så kul med två idrottsföreningar som vill göra mer och för varandra. Vi hoppas att Friskis kan bidra till Pixbos framgångssaga och samtidigt få in fler nya i vår träning." , säger Malin.
Pixbo Wallenstam har som mål att tänka långsiktigt när det kommer till partnersavtal. Att det därför skrivs ett långt avtal är något som båda parter är nöjda med.
"Både Pixbo och Friskis vill tänka långsiktigt och bygga något riktigt bra ihop. Efter dessa tre åren hoppas vi kunna förlänga och ta ytterligare steg i vårt partnerskap. På det stora hela tycker båda föreningarna att detta är en helt perfekt match", säger Anton.
En del i avtalet är att Friskis & Svettis kommer att ta fram erbjudanden till ungdomsspelare, ideella ledare, årskorstinnehavare och medlemmar. Mer info om detta kommer inom kort.