Fredag
05 Mar 1 match
Söndag
07 Mar 1 match
Lördag
13 Mar 1 match
Söndag
14 Mar 1 match
Lördag
20 Mar 1 match
Torsdag
25 Mar 1 match
Lördag
27 Mar 1 match
Måndag
29 Mar 1 match
Torsdag
08 Apr 1 match
Lördag
10 Apr 1 match
Tisdag
13 Apr 1 match
Fredag
16 Apr 1 match
Söndag
18 Apr 1 match
Lördag
24 Apr 1 match

Ekonomiassistent till Pixbo Wallenstam kansli (deltid 25 %)

10 juni 2021 07:30
Klubben

Pixbo Wallenstam är en av Sveriges äldsta och mest meriterade innebandyklubbar med många sportsliga framgångar både nationellt och internationellt. Just i år fyller föreningen 40 år och vi har förmånen att få komma till en helt ny eventarena, Wallenstam Arena med plats för 2000 personer. Det är stort för oss och det ska också fortsätta att uppmärksammas och vara vägledande för att både stärka upplevelsen av innebandy, föreningskänslan, gemenskapen och ekonomin.


Vi är en stor klubb med bred ungdomsverksamhet, akademi och dam- och herrlag på högsta nivå, vilket gör det möjligt att alla alltid kan vara med. För oss är det avgörande att alla känner sig stolta och inkluderade i vår gemenskap.

Vi har en stark värdegrund och vi strävar alltid efter att vara förebilder och ledande såväl sportsligt som organisatoriskt. Vi vill ta ett stort samhällsansvar och fostra goda samhällsmedborgare. Våra värdeord är: Ledande, Gemenskap och Förebilder. De är viktiga och centrala i vår verksamhet och för vår produkt.

I Mölnlycke har föreningen sin kanslifunktion med några anställda. Det är till den här funktionen som vi nu söker en kansliassistent på deltid (25%) under en begränsad tidsperiod med start i augusti 2021 och t o m 31 januari 2022.

Om tjänsten: arbetsuppgifterna fokuserar i första hand inom två områden inom föreningens kanslifunktion:

Fakturaadministration

  • Inkommande fakturor
  • Fakturakontroll för godkännande (inköparen för avstämning) och attest
  • Kontera
  • Lägga upp faktura för betalning (e-bank) och uppföljningar
  • Utgående fakturering

Kansli och administration

  • Support till kansliadministrationen och den administrativa chefen
  • Kund- och medlemskontakt, mejl
  • Kontakt med leverantörer
  • Support cafeterian med löpande inköp och uppföljning

Om dig. Du är en ansvarsfull person med en ekonomisk kunskap, förståelse för siffror, verifikationer, kontouppföljningar och administration. Du är noggrann och kan hålla ordning och reda. Du är även serviceinriktad. Vi uppskattar dina insikter om föreningslivet, och att du har förståelse för utmaningar som kan finnas med att arbeta inom en föreningsorganisation där merparten av alla arbetande krafter är ideella. Välkommen med din ansökan senast den 28 juni 2021 till [email protected] Vi planerar att kunna tillsätta tjänsten för start i augusti.

Vill du veta mera är du välkommen att kontakta Pontus Carlsson/Kansliansvarig [email protected] eller Ann-Sofie Lindh, [email protected]