12 Apr 2 matcher
17 Apr 2 matcher

Årsmöte 2022 i Pixbo Wallenstam IBK/IBF

3 juli 2022 22:00

Förra veckan hölls det fyrtioförsta årsmötet för Pixbo Wallenstam där vi tackade av ett antal personer och valde in några nya i styrelsen. Vi riktar ett stort tack till det arbete som gjorts under ledning av avgående ordförande Fredrik Larsson tillsammans med övriga i styrelsen under pandemin för att säkerställa att Pixbo Wallenstam som förening kommer ut starkare än någonsin.

Ett extra stort tack också till Inge Nilsson som kliver av efter tio år i styrelsen som ungdomsansvarig och nu kan fokusera på det han brinner för, att utveckla Bästkustcupen som nästa år firar 25 år.

Här följer en kortfattad sammanfattning för det gångna året: Äntligen har de sista restriktionerna släppt och vi ser framåt som förening. Mitt under pandemin invigde vi vår efterlängtade nya hemmaarena och hoppas inför säsongen 2022/23 att kunna nyttja den fullt ut både vad gäller träning och event men inte minst med massor av härliga matcher.

Under säsongen 21/22 firade föreningen framgångar inom både Elit och Akademi. I den återuppståndna Svenska Cupen där finalen gick av stapeln i Gävle tog både herr- och damlaget silver och Dam SSL tog även (igen) silver i finalen efter att först ha vunnit serien.

Akademin har också skördat stora framgångar under våren och vann både USM (P16) och JAS klassen (HJ18), att vinna båda samma år har endast tre föreningar lyckats med sedan 1994. Pixbo Wallenstamss JAS-lag vann över RIG (Riksidrottsgymnasiet) i finalen i IFU Arena, vilket enligt Innebandymagazinets Christian Svensson är en av innebandyhistoriens största guldskrällar någonsin.

Vi välkomnar också ett antal nya ledamöter till styrelsen som under året kommer att ledas av Adam Lindberg, känd Pixboprofil som funnits i föreningen i över 30 år. Övriga i styrelsen är Ann-Sofie Lindh, Mehregan Redjamand, Åsa Kalentun, Mats Lindqvist, Cecilia Lamton, Jan-Inge Forsberg, Magnus Bäckström, Johan Nilsson och Lennart Winqvist.

Kommentar från tillträdande ordförande Adam Lindberg:

"Jag tackar för förtroendet och ser fram emot att ta över stafettpinnen från Fredrik Larsson som ny ordförande i Pixbo Wallenstam. Vi har många utmaningar framöver och i den snabbt föränderliga värld vi lever i måste vi anpassa oss och i mycket större omfattning hjälpas åt för att vi tillsammans skall nå våra mål. Vi syns i hallen."